Morotssoppa

Morotssoppa

Jag måste skärpa mig. Min devis att man inte behöver helt slaviskt följa den antiinflammatoriska livsstilen, tenderar att gå till överdrift. Vinet flödar, gott med pommes frites, lite choklad i tid och otid, ingen träning. Det har blivit för mycket av det goda helst enkelt.

Hur ska jag göra för att komma ”back on track”? Jag har gjort en liten lista med olika riktlinjer som kan hjälpa mig. Inte helt orimliga.

  • Börja träna. En klassiker. Så snart jag gjorde listan blev jag förkyld.
    Träna ffa axlar, armar, rygg och mage. Prova att gå/springa på löpbandet och samtidigt lyssna på en bok. Kanske funkar?
  • Försöka vara utomhus mer. När jag är på landet, gå UT.
  • Maten. Tillbaka till den antiinflammatoriska matlagningen.
  • Inte fuska så mycket med maten.
  • Skippa brödet. Gör smoothies till frukost, gröt, chiapudding, ägg.
  • Ät fet fisk två gånger i veckan. Eller ät fisk överhuvudtaget.
  • Få med minst tre antiinflammatoriska livsmedel i varje måltid.
  • Planera min mat för veckan.
  • Gör matlådor!

Jag tänker att det här är väl inte orimliga mål. Eller?

Lång introduktion för att återkoppla till rubriken – Morotssoppa. Jag köpte en påse rivna morötter (jag vet …). Hackade lök, vitlök och fräste i olivolja, riven ingefära, gurkmeja och chiliflakes. Vänder ner morötterna efter en stund. Kokade upp vatten med buljong. I med allt från pannan. Kokade i ca 10 minuter. Mixade med stavmixer. Garnerade med lite koriander.

Superenkelt och gott! Och det räcker till en matlåda i morgon.

Morotssoppa
Inlägg skapade 58

Relaterade inlägg

Skriv din sökning ovan och tryck enter för att söka. Tryck escape för att avbryta.

Tillbaka till toppen