Frukost
Mat

Frukostvanor

Visst är det svårt att bryta vanor? Men det går! Innan jag började med den antiinflammatoriska kosten, åt jag ofta bröd till frukost. I bland ägg och gröt, men oftast ett gott rostat bröd med ost och skinka.

Sen har jag börjat med smoothies. I dessa brukar jag ha någon typ av nötter, bär, linfrö, proteinpulver, spenat och mandelmjölk. Ibland kör jag ner lite honung också för sötmans skull. Detta plus ett kokt ägg blev mina frukostar en lång tid.

Efter ett tag övergick jag till att göra gröt enligt följande: koka upp vatten och häll i havregryn och lite salt. Låt stå och dra några minuter. Toppa med bär och mandelmjölk. Skönt att slippa diska kastrullen. Gott också att blanda i cashewnötter och linfrö. Har för mig jag läst att göra gröt på detta vis är bra. Men minns inte exakt varför.

Sen övergick jag till att inte äta frukost alls. Men det ska jag berätta om i ett annat inlägg.

Och nu är jag i Turkiet. Här finns
de godaste frukostarna! Om än något söta …

Ska visa er senare hur det kan se ut när man går ut och äter frukost här i Turkiet. Men äter vi hemma blir det oftast detta till frukost: gurka, tomat, någon typ av vit ost, kokt ägg, lite grönt, salt, peppar och olivolja. Det måste väl ändå vara lite nyttigt?!

Inlägg skapade 58

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade inlägg

Skriv din sökning ovan och tryck enter för att söka. Tryck escape för att avbryta.

Tillbaka till toppen